Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dodam i odpowiem większy = lepszy
    te akumulatory sa inaczej zbudowane -jest w nich więcej surowca czynnego a i skład elektrolitu jest tez lekko inny (nawet bardzo mało wody piją) ale ad rem:

    jak ktoś ma okazje kupować oryginalne na pierwszy montaż to brac w ciemno i dbać.
    Te produkty sa niezwykłej jakości -po kilkunastu latach owszem napięcie spoczynkowe spada i pojemność maleje ale nie w takim stopniu jak nowe wynalazki o polskiej nazwie a będące w szponach globalnego koncernu.

    jako nowe teraz to albo AGM jak jest hajs albo EFB aftermarket.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

      Mam taki z 2006 roku
      umieral 3 razy
      16v i 20 h i znowu żyje.

      cele musza być uzupełnione i aerometr na stanie zebu badać gęstość i kolor. Jak brązowy to zgon jak clear to do odratowania. Nie przegrzewać tylko.
      Na razie pierwszy raz go reanimowałem

      Pacjent żyje !

      Komentarz


      • Hej. Moj akumulator znowu umarl i mialem przymusowy powrot z pracy pieszo. Napiecie znamionowe spadlo do 10,5 - 11V, przy probie odpalenia ponizej 7V.... odpalilem auto z kabli i pojechalem po nowa baterie. Aktualnie siedzi Banner PowerBull Pro 77Ah. W koncu nie ma pulsowania oswietlenia na jalowym biegu oraz przygasania swiatel po puszczeniu gazu. Co do akumulatora - macie jakies doswiadczenie ? Gwarancja jakby co jest.

        Komentarz


        • Na starym akumulatorze napięcie 10,5V może wskazywać na padniętą jedną cele. Takie zwarcie nie musi być cały czas ale akumulator trup i ciężko będzie Ci uzyskać coś z gwarancji.

          Komentarz


          • Zle opisalem troche i teraz jak przeczytalem, to wychodzi, ze moj nowy Banner to trup. Nie, nie Mialem stara Varte. Widocznie jedna cela padla. Pracownik sklepu z akumulatorami stwierdzil, ze tego modelu Varty juz nie produkuja... :P Czyli stary byl. Zaplacilem 460 PLN za Bannera. Zobaczymy, jak bedzie sie sprawowal

            Komentarz


            • pedros Agm pod mache do O2?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                pedros Agm pod mache do O2?
                Tak. A jak masz obawy to EFB (tuborg jest w dobrych pieniądzach)

                ja w pasku mam firmowo od nowości AGM pod machą i latem czasami sa tam temperatury jak w jądrze ziemii i daje radę. Aku jest jest w otulinie i plastikowej skrzynce co go izoluje trochę i to skutecznie bo sprawdzałem ręka.

                Komentarz


                • Obaw nie mam , ale dla mnie EFB to max do O2 .AGM nie wykorzysta swojego potencjału chyba ,że ma SS to warunkowo . Sam wiesz,że to raczej wyjątek w dwójkach.

                  Komentarz


                  • Tak wygląda Centra po 21 miesiącach używania. Tyle zostało % sprawności i prądu z 360A en. Idzie na reklamację to dziadostwo.

                    IMG_20190116_080717.jpg
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz


                    • Witam. Prosze o porade. Potrzebuje wymienic akumulator do O2 1.6mpi lpg 2012r. Co kupic? Obecnie Banner 44 fabryczny. Pomimo prob doladowania szybko sie rozladowuje i ciezko kreci rozrusznikiem. Co wybrac dobrze. Model pojemnosc, czym sie kierowac. Jazdy raczej na krotkich odcinkach ok 10km dziennie po miescie.
                      z gory dziekuje za pomoc
                      bastek1080

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                        Obaw nie mam , ale dla mnie EFB to max do O2 .AGM nie wykorzysta swojego potencjału chyba ,że ma SS to warunkowo . Sam wiesz,że to raczej wyjątek w dwójkach.
                        Jasne. Kwestia ceny

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                          Tak wygląda Centra po 21 miesiącach używania. Tyle zostało % sprawności i prądu z 360A en. Idzie na reklamację to dziadostwo.

                          IMG_20190116_080717.jpg
                          Na reklamacje...
                          ”akumulator zasiarczony, błąd eksploatacyjny, odmowa wymiany”

                          wiem powiało optymizmem.

                          gdzie kupiłeś autoola (Ali czy pl?)
                          fajny jest w przeciwieństwie do Centry

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez bastek1080 Zobacz wpis
                            Witam. Prosze o porade. Potrzebuje wymienic akumulator do O2 1.6mpi lpg 2012r. Co kupic? Obecnie Banner 44 fabryczny. Pomimo prob doladowania szybko sie rozladowuje i ciezko kreci rozrusznikiem. Co wybrac dobrze. Model pojemnosc, czym sie kierowac. Jazdy raczej na krotkich odcinkach ok 10km dziennie po miescie.
                            z gory dziekuje za pomoc
                            Czym doładowyweś?

                            Komentarz


                            • Bt360 z ali bo 90zl.
                              Tutaj świeżutki Exide agm suchoładowany, w sobotę uruchomiony. 11,2Ah 205A.

                              IMG_20190116_161557-1040x780.jpg


                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz




                              • Tak spojrzałem na Rezystancje wew i myśle ...jaki nowy o co kaman .... dopiero potem zobaczyłem o jakiej pojemności mówimy

                                nic tylko podtrzymywać w dobrym stanie i na sezon (pewnie w kwietniu ) idealnie napakowany będzie.

                                Tak z ciekawości jak w aucie jest SS to pomiar rezystancji można odczytać VCDS i na tej podstawie SOH oblicza.

                                Komentarz


                                • To 7 letnia centra futura 53Ah/540A, przebieg akumulatora ok 100tys km, seicento do miasta, nie było dalej niż 25 km od domu, odcinki od kilkuset metrów do paru km.
                                  Taka trwała bo mocno przewymiarowany, pojemność +30%, prąd +80% w porównaniu z org. Ładuje 2-3 razy w roku pod 16,5V. Powinien dożyć do 10 lat.

                                  IMG_20190116_162501.jpg
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz


                                  • Jestem ciekaw czy faktycznie >16V podniesie SOH.

                                    Komentarz


                                    • Nie wiele, tamten co dałem do reklamacji miał na początku 30% 12,8V, po nocnym ładowaniu 16,5V 35% na następny dzień 38%. On już przed naładowaniem był prawie pełny.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Trzeba mimo wszystko uważać żeby masy nie spłynęły -jak sa korki to widać jak nie ma to SOH spada i ultra szybko ładuje się .... dlatego EFB albo AGM bo tam SOH można swobodnie podnosić np długotrwałym ładowaniem mikropradem ale wysokim napięciem

                                        Komentarz


                                        • Rombat 80-tka z S2, po roku

                                          IMG_20190117_175123.jpg
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • Ładnie wyświetla. W końcu good battery

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                              Trzeba mimo wszystko uważać żeby masy nie spłynęły -jak sa korki to widać jak nie ma to SOH spada i ultra szybko ładuje się .... dlatego EFB albo AGM bo tam SOH można swobodnie podnosić np długotrwałym ładowaniem mikropradem ale wysokim napięciem
                                              W instrukcji Rombat a raczej dystrybutora, firmy z 30 letnim doświadczeniem, jest wyraźnie napisane ładować 16V z prądem max 10% pojemności, przez 12 lub 24h w zależności od stopnia rozładowania. Trochę tam też pogadałem ogólnie o aku, rombat ma jedną kratkę wykrawaną a drugą z odlewu(najbardziej trwała), nie tak jak inni rozciągane co jest najtańsze ale i najmniej trwałe.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Odlewane kratki i pogrubione a dodatkowo wsadzone w poliestrowe koperty to już EFB albo inaczej -odporne na glebokie rozładowanie.

                                                mam wielka bekę jak w materiałach reklamowych producenci piszą ze kratki wykonane sa w technologii gietociagnionej ... a biedne klienty to czytajo i myslo ze to technologia nasa.

                                                bull shit - grube kratki owszem to minimalnie (pomijanie) mniejsze prądy DIN ale odporność na cykliczność wzorowa.

                                                taki jest np sznajder hobby, westy, i jak piszesz częściowo Rombat, Moll i inne.

                                                Komentarz


                                                • Perion 74Ah, 680A lub jak kto woli Varta neutral czyli to co ma naklejkę Varta blue, lub będąc precyzyjnym produkt Jonson Control lub będąc bardziej precyzyjnym w czasie, aktualny produkt jakiegoś funduszu powierniczego bo JCI sprytnie pozbyło się działu aku z ołowiem(czyżby w końcu upadek tej stu letniej technologii?), wracając do tematu 3,5 lat w dieslu. Uruchamiał jeszcze na mrozie ale duży spadek napięcia bo włączała się kontrolka z modulatora ABS.

                                                  IMG_20190118_163104-2080x1560.jpg



                                                  Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • Po 12 godzinnym ładowaniu do 16,00V

                                                    IMG_20190119_110909-2080x1560.jpg
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X